PeopleBoard není další appka v řadě HR nástrojů. Je to platforma, která propojuje hluboké know-how zkušených manažerů, konzultantů a psychologů s umělou inteligencí. Jako parťák pro řízení lidí pomáhá především majitelům firem, manažerům a personalistům. O tom, proč vznikl, čím se liší od jiných nástrojů a jaký vliv má na firmy i jejich vedení, jsme si povídali s Beátou Holou – pracovní psycholožkou a spoluzakladatelkou PeopleBoardu, která tvoří nové systémy a metody tak přirozeně, jako jiní dýchají.

Beáto, PeopleBoard je výsledkem spolupráce s Michalem Martochem. Jak to všechno začalo?

S Michalem nás seznámila klientka, pro kterou jsme oba něco dělali. Měla pocit, že bychom si mohli rozumět. A měla pravdu. Martochovi mě hned po prvním setkání pozvali na návštěvu k nim domů, což mi přišlo hodně autentické. Během víkendu jsme zjistili, že sdílíme silnou společnou linku. Ať už v rámci práce s lidmi ve firmách nebo hodnotového životního nastavení. Oba celý život ladíme co nejmocnější mix metod pro práci s lidmi, žádný povrchní šlendrián a horoskopy. A oba to neděláme kvůli objímání delfínů a sluníčkaření, ale chápeme, že fungování lidí v organizacích má primárně podporovat dobrý byznys.

Kdo přišel s návrhem pořídit si „byznysové dítě“?

Napadlo to Michala, protože má podnikání v DNA. Okamžitě viděl potenciál v propojení naší metodické a zkušenostní základny a v možnosti škálování dílčích nástrojů, se kterými jsem roky úspěšně pracovala analogově. Dali jsme si za cíl postavit aplikaci, která dokáže pomoci firmám řídit a rozvíjet lidi tak, aby to mělo skutečné dopady na byznysové výsledky.

A kdy vás napadlo propojit řízení a rozvoj lidí s generativní AI? 

Zajímavé je, že AI původně vůbec nebyla v plánu. Věděli jsme přesně, co chceme do PeopleBoardu vložit, jaké funkce má mít – a vše jsme stavěli bez AI. Ale ona do toho tak nějak vklouzla. Byl to fatální moment. Dneska už si to bez skvělé podpory AI, která působí jako urychlovač a hlídač celistvosti, nedovedeme představit.

Nebylo náročné AI přijmout a do projektu ji zapracovat?

Změny mě nebolí, naopak je beru jako přirozenou součást života, takže se na ně adaptuju úplně v pohodě. Našla jsem si svůj styl, jak AI používám a jsem s ní kamarádka. A Michal je žhavá čára v koberci, permanentně 5 let napřed. Takže u něj je to otázka milisekund.

Co podle tebe odlišuje PeopleBoard od jiných AI projektů v HR?

To hlavní je, že PeopleBoard není jen nějaká malá nástavba nad jazykovými modely, používá AI jen jako podporu masového vlastního know-how. Nosná kostra platformy spočívá v digitalizovaných metodikách a postupech zkušených konzultantů, manažerů a psychologů. Každý z nich má 20 let praxe, kdy majitelům firem a managementu dělat rozhodnutí spojená s lidmi. Jak lidi vybrat, jak je naonboardovat, jak jim udělat dobré podmínky, jak řešit problémy s výkonem, s chováním, rozvíjet je, připravovat na budoucí pozice nebo se rozhodnout, že se rozloučíme. V týmu jsme si tohle know-how vyexportovali z hlav a postavili z něj platformu. Generativní AI uživatelům jen usnadní a urychlí práci a pohlídá, aby na něco nezapomněli.

Co vnímáš jako největší přínos PeopleBoardu pro firmy?

Už teď vidíme, že PeopleBoard dokáže změnit názor ředitelů a majitelů firem na práci s lidmi. I ti, kteří původně říkali: „Fuj, to je věc HR, já nějaké rozvojové plány a hodnocení dělat nebudu!“, když vidí, že PeopleBoard opravdu posouvá lidí k výsledkům, které dřív neměli, začnou jej sami aktivně používat. Platforma navíc přináší zajímavá data. Občas se setkávám s názorem, že práce s lidmi je vlastně taková softová psychologická ezomlha, kde se všechno řeší pouze rozhovorem. My ukazujeme, že to tak není a co vlastně znamená mít data o lidech a jak je využít k akceleraci potenciálu.

Beáta Holá, pracovní psycholožka a spoluzakladatelka PeopleBoardu.

PeopleBoard tedy řeší i rozvoj. Znamená to, že s jeho pomocí zvládnu naplánovat parádní školení?

S platformou je možné naplánovat rozvojovou stezku člověku přímo na míru. Ale to je něco úplně jiného, než na co jsou ve většině firem zvyklí.

V čem je ten rozdíl?

Většina firem dělá rozvoj jako benefit. Připraví katalog školení, někdo něco poptá, HR to zorganizuje a měří se, kolik lidí se zúčastnilo… Akorát to úplně míjí smysl rozvoje. Opravdový rozvoj a vzdělávání ve firmách se má dělat proto, aby zaplnil lidem nedostatky ve výkonu a chování. Aby je vytunil v tom, co se od nich očekává, v náplni práce a mezitýmové nebo vnitrotýmové spolupráci. Případně aby je připravil na budoucí výzvy. Rozvoj má být naprosto niterně propojený s tím, aby lidé byli optimálně vybaveni na to, co je v práci čeká. Ale vědí to doopravdy? V prvé řadě musí lidé mít dobrý feedback na to, kde se jim daří, kde jsou báječní a kde mají mezery. Teprve potom může vzniknout rozvojové zadání. Následuje příprava rozvojového plánu tak, aby se člověk ze stavu, kde je teď, skoro zaručeně dostal tam, kde ho potřebujeme mít. Takhle vypadá opravdový rozvoj.

A lidé v HR to nevědí?

Často to vědí až moc dobře, ale jsou zažraní v tom zastaralém způsobu, který ve firmách frčí jako obrovské mlýnské kolo, ze kterého se těžko vystupuje ven. Chybí jim systém, procesy a snadné mechanismy, na které by mohli plynule přeskočit.

Je PeopleBoard tím systémem, který dá HRistům potřebnou oporu k té změně? 

Pro každou klíčovou pozici ve firmě nabízí jiný set podpory, takže ho každá část firmy bude používat trochu jinak. Například majitelé a členové boardu ocení Top-Down modul, který přeloží jejich strategické záměry do akčních plánů, pomůže je roztřídit, zprioritizovat, dobře naplánovat a přidělit části práce lidem, kteří je budou realizovat. Recruiteři budou zřejmě nejvíce čerpat z modulu Job Fit a Culture Fit kalkulátor, který jim na základě dat z diagnostiky vyhodnotí, jak se člověk na danou pozici ve firmě hodí nebo nehodí. Brutálně to šetří čas a náklady v recruitmentu. Naopak linioví manažeři ocení spíš moduly spojené s optimálním fungováním týmu, individuální feedback na výkon a chování, mapování mindsetu lidí a přemýšlení o jejich blocích a práci s nimi. Pro kouče a mentory bude zásadní Rozvojová stezka. Ve finále PeopleBoard prostě nemůže být neužitečný.

Můžeš dát nějaký konkrétní příklad z praxe, kde už PeopleBoard pomohl? 

Mám hned dva krásné příklady. NN pojišťovna – tam jsme dělali talentový program, který není jen soubor školení, ale skutečně transformační cesta. Lidé se učí učit a učí se dělat změnu. A B Group – kde PeopleBoard rozhýbal strategická rozhodnutí a pomohl ušetřit velké náklady v utilizaci. To zajistila naše „kouzelná funkce“ – překlad strategie do akce.

Když o PeopleBoardu mluvíš, jsi jím úplně pohlcená. Co tě na celém projektu nejvíce naplňuje?

Jsem „tvořič“. Kreativec, ale ne v tom uměleckém smyslu, nejde mi nezbytně o originální nápady. Tvořím systémy. Když získám nějaké know-how a pracuju s ním, okamžitě mě začne napadat, jak ho proměnit v systém, který by sloužil ostatním. Je to pro mě stejně přirozené jako dýchání. Není to něco, pro co bych se rozhodla. Nemůžu si pomoct, mně se to prostě děje a nedá se to vypnout. Jak proniknu do tématu, začne ze mě lézt metodika. Takže vývoj platformy, testování, vylepšování, sledování, co to dělá s lidmi – to je pro mě radost. Je to jako dát lidem k dispozici kuchařku k celému gastronomickému dědictví několika generací.

Kam to půjde dál, jaká je tvá dlouhodobá vize?

Moje vize? Věnovat intenzivně příštích pět let PeopleBoardu, aby rozkvetl, pevně zakořenil a doručoval nejenom v České republice, ale i v Evropě úžasné výsledky v práci s lidmi v organizacích. Chci, aby majitelé a lidří ve firmách považovali náš způsob vyladění lidského potenciálu s minimální časovou investicí za nový benchmark.  A potom se zakuklím ve své vísce na jižní Moravě a budu se věnovat na plný úvazek bylinkaření. (smích)

Beáta Holá je spoluzakladatelka a hlavní metodička PeopleBoardu. Vystudovala psychologii a má za sebou víc jak 20 let práce s rozvojem lidí. Má dar tvořit systémy, které srozumitelně předávají komplexní know-how – ať už prostřednictvím nástrojů a metod s prvky mentoringu, koučinku, terapie a facilitace.  Jejím snem je, aby byznysové výsledky a laskavý respekt k lidem nebyli neslučitelné pojmy, ale dvě strany jedné mince. 

Ptáte se, jak by mohl být PeopleBoard užitečný pro vás?

Domluvte si ukázku PeopleBoardu zdarma a proberte s naším expertem, co vám platforma může nabídnout.

Chci demo

Pokračujte dál…

Kateřina Foltýnková
Business Development Specialist
katerina.foltynkova@peopleboard.ai+420 774 412 448
Domluvit online schůzku
Tereza Kučáková
 | Autor článku
Copywriterka
Vystudovaná novinářka už více jak 10 let češe slova do vět a odstavců, až z nich vzniknou srozumitelné články, příspěvky nebo prezentace. Věří, že obsah má sílu proměnit čtenáře. A tak se o to pokouší prostřednictvím témat, která otevírají nové perspektivy a inspirace. Její psaní je přímočaré a upřímné. K jádru věci tak jde bez zbytečných odboček.

Newsletter, který 
podpoří váš růst

Připojte se k odběratelům a získejte pravidelný přísun odborného know-how a novinek o řízení lidí s využitím AI.
  • Přihlášením souhlasíte s našimi zásadami pro zpracování osobních údajů