Monika, spoluzakladatelka PeopleBoardu, seděla na čtyřech židlích: HR, finance, produktový marketing a každodenní provoz. I když zvládala mnoho úkolů, rostoucí nároky firmy a požadavky napříč odděleními ji začaly přetěžovat. Každé ráno vstávala s pocitem, že toho musí hodně stihnout. Každý večer byl její seznam úkolů o něco delší. Místo, aby se mohla soustředit na strategické kroky, denodenně řešila akutní problémy a operativní úkoly, které nebyly jasně definované.
Monika v PeopleBoardu nejprve sáhla po funkci Job Description, aby namísto pocitů získala přesná data. Během hodinu a půl vznikla mapa 207 činností rozdělených podle rolí do čtyř oblastí (HR, finance, marketing, provoz). Data ukázala, že na jejich plné zvládnutí by potřebovala víc než 200 hodin měsíčně, zatímco k dispozici měla pouze 160.
Společně s CEO si všechny činnosti roztřídila podle dopadu, nutné kapacity a priorit. Přiznala si nahlas, že:
Následně své priority otevřeně sdílela s kolegy a jasně popsala: toto dělám naplno, toto zvládám jen částečně, pro toto hledám nástupce. Díky tomu vznikl konkrétní plán, jak se krok za krokem přesunout z operativy ke skutečně strategické roli.
Monika díky PeopleBoardu poprvé uviděla celý obraz svých povinností. „Měla jsem pocit, že dělám všechno, ale teprve teď jsem to opravdu viděla. Mohla jsem říct: ,tohle dělat nebudu' a bez obav to vysvětlit. Dnes už vím, že další role neunesu a budu hledat řešení skrz mapování činností, abych mohla pomoci posadit se lidem na správné židle.“ shrnuje.
Pro Moniku je zásadní soustředit se na produktový marketing, kde svými silnými stránkami přináší firmě největší hodnotu, a zároveň podporovat tým v rozvoji. Jak toho dosáhnout? Tady jsou 4 rady, kterými se Monika řídí:
PeopleBoard změnil nekonečný seznam úkolů v přehlednou mapu, která ukázala, kde má Moničina energie největší dopad. Získala dvacet hodin měsíčně navíc a sedí na židli, kde firmě přináší nejvyšší hodnotu.
Chcete podobný upgrade i ve své firmě? Vyzkoušejte PeopleBoard.ai, zmapujte role, nastavte priority a vraťte si čas na strategii.
V NN pomáháme se strategickým rozvojem talentů a posouváme mindset zaměstnanců. To vše v souladu s nároky, které přináší doba AI transformace.
Hledali jsme společně způsob, jak pracovat s talentovanými zaměstnanci, aby zvládali změny s větší jistotou a firmu tím podpořili v rozvoji tím správným směrem.
Potřebovali jsme:
Tradiční rozvojové programy pro talenty nepřinášely očekávaný efekt.
Rozvoj brzdily nedostatečné zkušenosti zaměstnanců s řízením změny mindsetu a chybějící (soft skill) nástroje pro realizaci změny.
Pro strategické plánování rozvoje zase chyběla data, jasná příčina a jasně specifikovaný cíl.
Bylo také třeba posílit schopnost zaměstnanců vyrovnávat se s chybami, experimentovat a zvládat změny.
Společně s týmem NN jsme se pustili do rozvoje, který jde do hloubky a opírá se o data, dialog i konkrétní výsledky.
8 z 10 lidí se bojí experimentování a pocitů neúspěchu, které zkoušení nových věcí přináší. To naprosto znemožňuje dělat hluboké transformace. Naštěstí se to dá změnit a většina lidí se to může správným přístupem naučit.
Účastníci si natrénovali zvládání chyb a neúspěchů na svých vlastních hlubokých tématech získaných z úvodní diagnostiky. Posílili tím významně odolnost vůči změnám.
Manažeři poprvé vidí data a učí se s nimi pracovat.
Mezi účastníky vznikl společný slovník v tématech talentů, přesvědčení, hodnot, emocí, který využijeme dále nejen při AI transformaci.
„Projekty se posouvají násobně rychleji, už se netočíme v kruhu.“
„Začal jsem podřízeným nastavovat kvalitní očekávání. Už nemlžím a nečekám, že se to stane samo.“
„Pochopil jsem, proč jsem měl tak velkou fluktuaci a začal jsem to dělat jinak. Škoda, že jsem tohle neuměl už dříve, nemuselo mi odejít několik cenných lidí z týmu.“
„Naučila jsem se říkat NE na požadavky, které mi nepatřily. Myslím si, že jsem se zachránila od vyhoření.“
„Pochopil jsem, že mi lidi nevidí do hlavy. Naučil jsem se vytahovat své myšlenky ven a předávat je dále srozumitelněji.“
„Práce už mě netěšila, byla jsem přehlcená úkoly. Konečně jsem si našla svůj osobní work-life balance.“
Za tím, že spolupráce skutečně zafungovala, stojí konkrétní principy, na kterých jsme rozvojové programy společně s týmem NN postavili.
Změny budou přicházet stále rychleji. Jak je zvládají lidé u vás ve firmě?
PeopleBoard.ai vám pomůže odhalit, co neříkají nahlas, a proměnit neviditelné bariéry v konkrétní kroky k růstu.
Zajímá vás, jak PeopleBoard pomáhá firmám?
Napište nám a my se vám budeme rádi věnovat. Nebo nečekejte a rovnou zavolejte.
Pomocí dat a AI jsme jim pomohli odhalit skryté rezervy a nastartovat cestu k efektivnější vytíženosti zaměstnanců.
Původním cílem bylo jednoduše zvýšit utilizaci zaměstnanců.
Během několika hodin práce v PeopleBoardu se ukázalo, že je nutné:
Cílem se tak sekundárně stalo pochopení problému, identifikace překážek a vytvoření řešitelného plánu.
B:Tech čelil několika zásadním výzvám.
Spolupráce probíhala formou pilotního projektu. Využili jsme platformu PeopleBoard.ai a zkušeného konzultanta v rozsahu 7 hodin.
Spolupráce měla tři hlavní fáze:
Celkem: 19 hodin práce
V roce 2025 se projeví první vlna změn.
Plné dopady očekává firma v roce 2026. Už nyní vidíme zlepšení hospodaření díky pružnější práci s kapacitami.
Každé navýšení utilizace o 1 % znamená více než 1 milion Kč ročního zisku.
A co vy? Taky máte pocit, že váš tým jede na 65 %?
Můžete to změnit. Když víte, na co se dívat, řešení bývá blíž, než se zdá.